Optimizare SEO. Cum sa faci corect optimizare SEO?

Optimizare SEO. Cum sa faci corect optimizare SEO?

✔️ I. Ce putem face atunci cand vorbim de SEO pentru Google?

Trebuie sa tineti cont, ca in procesul SEO, de faptul ca motoarele de cautare sunt niste robotei, daca ne putem exprima astfel, nu au nici o componenta umana. Ca urmare, actiunea lor este standardizata in functie de anumiti parametri.

Elementul de baza pentru motoarele de cautare este textul, de aici se porneste; este vorba despre textul din cadrul unui website, continutul acestuia - articole, texte de prezentare, etc.

Crawlerele sau spiderii motoarelor de cautare (Googlebot, in cazul Google, daca facem SEO pentru Google) - software-uri setate special in acest sens - vor parcurge textele la care au acces, din cuprinsul unui website, pentru a afla despre ce este vorba si a incadra website-ul respectiv intr-un anumit domeniu de activitate.

Binenteles ca accesarea website-urilor de catre crawlere este doar o infima parte din ceea ce efectueaza motorul de cautare pentru a se ajunge la ierarhizarea website-urilor; pe langa asta, se mai efectueaza indexarea, procesarea, calcularea relevantei si recuperarea.

Treaba crawlerilor sau spiderilor este sa urmareasca link-urile, trecand de la o pagina la alta si sa indexeze ceea ce gasesc in calea lor.

Binenteles, aceasta operatiune se face periodic, si motivul este lesne de inteles – la atatea milioane, uneori, de website-uri, se stabileste o anumita periodicitate pentru indexare, pentru a vedea daca website-ul este dinamic, daca se fac permanent adaugiri sau imbunatatiri.

Ar fi imposibil, pana si pentru spideri, sa faca indexare in fiecare zi; ba chiar, in cazul domeniilor cu o concureanta foarte mare, se prea poate ca indexarea sa nu se poata realiza nici macar o data pe luna, ci la interval mult mai mari de timp.

Crawler-ii au instructiuni precise, in ceea ce priveste activitatea lor; parcurg sectiunile de text. Ca urmare, elementele gen Flash, JavaScript, imagini, cadre, pagini si directoare protejate de parole, nu vor fi luate in considerare de catre spideri, atunci cand se parcruge un website in vederea indexarii.

Se recomanda ca proba rularea Simulator Spider, pentru a studia modul in care sunt vazute paginile web din cadrul website-ului vostru de catre motoarele de cautare.

Informatiile care nu pot fi vizibile pentru spideri, de genul celor enumerate mai sus, nu vor fi luate in considerare la indexarea de catre motoarele de cautare.

Indexarea presupune introducerea paginilor web intr-o baza de date gigantica, de unde se poate recupera ulterior; prin indexare se vor identifica cuvintele si expresiile cu relevanta pentru pagina respective, atribuind pagina unui grup de cuvinte-cheie.

Se poate ca, uneori, sensul unei pagini sa nu poate fi inteles asa cum trebuie de catre crawleri, iar aici poate interveni specialistul in optimizare, cu tehnici specific, pentru a face pagina SEO friendly, astfel incat crawler-ii sa poata intelege si sa clasifice, in consecinta, pagina sau paginile respective.

Fiecare cerere de cautare este procesata de motorul de cautare si, pentru ca sirul de cautare (expresia sau cuvantul) pot sa existe in mai mult de o pagina web, se va trece la calcularea relevantei fiecarei pagini cu sirul de cautare.

Acest calcul se face folosindu-se o serie de algoritmi, care prezinta unele caracteristici diferite pentru factorii comuni, precum densitatea cuvintelor-cheie, link-uri sau metatag-uri.

Din aceasta cauza, este foarte posibil sa obtineti, din partea motoarelor de cautare, rezultate diferite pentru acelasi sir de cautare.

De asemenea, trebuie sa se tina cont de faptul ca motoarele de cautare - Yahoo, Bing, Google - isi updateaza mereu algoritmii; pornind de la acest considerent, este nevoie ca website-ul sa fie mereu adaptat, in concordanta cu noile cerinte, pentru a-si pastra o pozitie fruntasa.

In acest context, se explica de ce procesul de optimizare este un process continuu; asta inseamna ca el trebuie sa treaca dincolo de momentul in care un website ajunge pe prima pozitie, cu o mentenanta permanenta, menita sa supravegheze evenuale modificari survenite in cadrul algoritmilor de cautare si sa upgradeze website-ul in concordanta cu acestea.

motoare de cautare

Diferente intre motoarele de cautare

Se poate spune ca toate motoarele de cautare au la baza principii fundamentale similare de functionare; exista, insa, unele mici diferente, care pot sa afecteze profund relevanta rezultatelor. Iata cateva dintre acestea.

Pentru Google, link-urile mai vechi au valoarea cea mai mare, in vreme ce pentru Yahoo, brand-urile par sa fie mai importante, site-urile cunoscute, de traditie. Pentru Yahoo si Bing, cuvintele-cheie sunt cele mai importante, in vreme ce pentru Google, foarte importante sunt, in acest context, link-urile.

✔️ II. Cat de importante sunt cuvintele-cheie in procesul de optimizare SEO?

Nu se poate fara cuvinte-cheie, in optimizarea SEO; acestea reprezinta elementele de baza intr-un astfel de proces. Practic, de alegerea cuvintelor-cheie, depinde succesul procesului de optimizare; in acest sens, se impune o analiza foarte atenta a domeniului, pentru identificarea cuvintelor sau expresiilor celor mai cautate, celor mai relevante.

O alegere gresita in aceasta privinta, inseamna o intarziere in atingerea obiectivelor urmarite a se obtine prin afisarea unui website pe internet; mai mult ca sigur, este o pierdere de timp si bani.

Ca urmare, se recomanda multa atentie in alegerea cuvintelor-cheie, in cadrul unei campanii de promovare web, pornind de la ceea ce se cauta, in mod deosebit, in domeniul de activutate respectiv.

1. Optimizare SEO de calitate = cuvinte-cheie potrivite

Din pacate, multe persoane nu inteleg faptul ca este extrem de greu a se obtine rezultatele dorite, intr-un timp foarte scurt, pentru un singuri cuvant-cheie. Sirurile de cautare trebuie sa contina mai multe cuvinte (sa fie expresii de cautare de 2-3 cuvinte), situatie care ofera mult mai multe sanse de reusita, intr-o marja de timp bine delimitata.

Cuvinte cheie

Daca luam domeniul de referinta "horoscop", in nici un caz nu trebuie sa se inceapa optimizarea SEO tintind a se ajunge in fata cu acest cuvant, "horoscop". Recomandabil este sa fie vizate expresii derivate, gen "horoscop zilnic", "horoscopul zilei", etc.

Odata indeplinite obietivele in privinta acestor expresii derivate, in timp, un website din acest domeniu de activitate poate sa ajunga in fata si in cazul cuvantului "horoscop", un cuvant-cheie specific, foarte competitiv.

Concentrati-va, deci, pe gasirea unor cuvinte-cheie care sa fie cat mai reprezentative pentru continutul website-ului pe care doriti sa il promovati. Specialistul in optimizare trebuie sa se familiarizeze cu domeniul si sa intuiasca, cat mai corect, ce siruri de cautare sunt vizate de catre vizitatorii de pe acest palier.

Google, de exemplu, ofera un instrument foarte util, care poate da sugestii de cuvinte-cheie potrivite - Google Keyword Planner. Din lista oferita de acest utilitar, trebuie facuta, de asemenea, alegerea potrivita.

Exista niste parametri care trebuiesc luati in considerare, atunci cand se trece la alegerea cuvintelor-cheie pentru optimizarea unui website; este vorba despre numarul lunar de cautari, precum si de relevanta acestor cuvinte-cheie pentru website-ul vizat.

Pentru expresiile derivate se obtin ceva mai putine cautari decat pentru cuvintele generice, insa este recomandabil ca, cel putin in prima faza, sa fie vizate aceste expresii derivate, pentru a interesa mai mult utilizatorii in legatura cu ceea ce poate oferi website-ul pe care doriti sa-l promovati.

2. Ce densitate de cuvinte-cheie se recomanda daca facem SEO corect?

Odata ce ati ales cuvintele-cheie potrivite, acestea trebuie incluse in continutul website-ului vostru, insa intr-o maniera inteleapta.

Puteti face textele pentru continut inainte, apoi sa includeti cuvintele-cheie, sau puteti sa faceti continuturile dupa alegerea cuvintelor-cheie, insa, oricare varianta ati alege, trebuie sa tineti seama ca densitatea de cuvinte-cheie este un parametru foarte important in ierarhizare, la momentul actual.

Probabil, mare parte dintre utilizatori, considera ca o densitate cat mai mare de cuvinte-cheie serveste unei mai bune cotatii a website-ului.

Din pacate, lucrurile nu stau tocmai astfel. Se recomanda o densitate de cuvinte-cheie de 3-7%, pentru cuvintele-cheie principale si 1-2 % penru cuvintele-cheie secundare.

De asemenea, daca aveti o lista mai lunga de cuvinte si expresii-cheie pentru care doriti sa se faca optimizarea, nu le introduceti pe toate in continutul unei singure pagini; este bine sa le luati pe rand, sa optimizati o pagina web pentru nu mai mult de 10 expresii-cheie.

3. Conteza unde se introduc cuvintele-cheie?

Binenteles ca nu doar cantitatea de cuvinte-cheie, respectiv densitatea, este importanta. Un aspect la fel de important tine de calitate, adica de pozitionarea acestor cuvinte-cheie in locuri strategice.

De exemplu, este recomandabil sa aveti cea mai mare parte dintre cuvintele-cheie pentru care se optimizeaza o pagina, in titlu, in primele paragafe, si mai putin in sectiunile din josul paginii.

Haideti sa discutam, pe rand, despre cele mai importante locatii unde ar fi bine sa fie introduse cuvinte-cheie.

- In adresele URL si nume de fisiere - este foarte bine ca numele domeniului sa fie ales in concordanta cu cuvintele-cheie pentru care se va face optimizarea.

Aceasta denumire de URL trebuie sa spuna cat mai multe despre domeniul de activitate al website-ului respectiv. Fiti, insa, foarte concisi, in alegerea acestei denumiri pentru domeniul vostru; gasiti ceva scurt si reprezentativ, gen titlu de brand.

Prea mare bogatie de cuvinte-cheie in denumirea domeniului nu este deloc benefica, din punctul de vedere al unei campanii SEO optime. Gasiti o denumire de 1-2 cuvinte, care sa fie cat mai convingatoare. Si pentru fisiere sau directoare, denumirea trebuie sa fie cat mai semnificativa, in nici un caz conventionala.

Motoarele de cautare vor parecia mult mai mult o formulare de genul http://numedomeniu.ro/horoscop-zilnic.html, decat http://numedomeniu.ro/h211.php

- In titlurile paginilor - eticheta <title> cantareaste mult in stabilirea cotatiilor in motoarele de cautare. Ca urmarea, introducerea de cuvinte-cheie in cadrul acestui tag, poate fi extrem de bine vazuta si poate avea un impact pozitiv substantial asupra procesului de optimizare site.

Nu trebuie sa existe mai mult de 4-5 cuvinte, in cadrul etichetei <title>, cuvinte care trebuie utilizate in concordanta cu continutul paginii respective.

- In heading-uri - heading-urile sunt tot titluri, deci este bine ca si aceste etichete sa contina cuvinte-cheie. In <h1>, <h2>,<h3> nu exista o limita a cuvintelor-cheie, dar instictul spune ca o insiruire ilogica a cat mai multe dintre acestea, nu poate sa fie benefica.

Se prea poate ca aceste <h>-uri sa nu fie neaparat utile, din punct de vedere al intelesului continutului, din punct de vedere literar, daca doriti, insa, din punctul de vedere al optimizarii, joaca un rol foarte important.

Tineti cont si de faptul ca si afisarea acesti <h>-uri trebuie realizata in asa fel incat fonturile sa descreasca gradual, ca marime, de la <h1> catre <h3> sau mai departe.

Ce sunt backlink-urile in optimizarea SEO?

Cele doua tipuri de link-uri din optimizare sunt inbound link si outbound link. Termenul de inbound link se refera la link-urile care vin spre site-ul de referinta, din partea altor website-uri, in vreme ce outbound link se refera la link-urile care pleaca de pe site-ul de referinta, catre alte website-uri.


Backlink-uri

De ce backlink-urile sunt importante?

Backlink-urile arata cat de popular este un website, cat este de important si promovat, in mediul online. Aceste backlink-uri au rol de recomandare, deci Google, cel putin, tine foarte mult cont, atat de numarul backlink-urilor, cat si de calitatea acestora.

O pagina care are mai multe backlink-uri, provenite de la website-uri bine vazute, va avea o mai mare relevanta in cautari, decat alte pagini, cu mai putine link-uri, mai putin relevante.

Calitatea unui website se apreciaza pornind tot de la continutul website-ului respectiv; backlink-urile care provin de la website-uri cu un continut legat de acelasi domeniu de activitate pot fi considerate puncte de referinta, apreciate pozitiv de algoritmii de ierarhizare ale motoarelor de cautare.

Nu sunt la fel de apreciate backlink-urile provenind de la website-uri din domenii de activitate tangentiale, care pot face chiar rau, fiind considerate cumparate sau venite prin metode nenaturale.

Cantitatea de backlink-uri trebuie sa creasca etapizat, in timp; daca se aduc prea multe backlink-uri unui website, intr-un timp prea scurt, aceasta actiune va fi interpretata negative in cadrul unui proces de optimizare, de catre motorul de cautare.

Modificarile ce tin strict de website-ul de referinta, pot fi usor facute de specialistul SEO, in cadrul procesului de optimizare; prin comparatie, obtinerea de backlink-uri, mai ales de calitate, nu poate fi influentata atat de usor, de aceea este considerata o referinta mult mai buna, de catre motorul de cautare, in procesul de optimizare.

Textul ancora pentru link-uri in procesul de optimizare SEO

Textul ancora este reprezentat, in fapt, de textul hyperlink-ului care ar trebui sa incorporeze un cuvant-cheie. Textul-ancora este un element important, care folosit corespunzator, poate aduce castiguri semnificative in optimizarea SEO.

Textul-ancora al link-urilor inbound depind de webmaster, insa cele outbound, care vin dinspre alte website-uri, trebuie urmarite cu foarte mare atentie; in cazul in care textul-ancora nu este corespunzator, trebuie apelat la webmaster-ul care se ocupa de website-ul respective, pentru a schimba textul de ancorare cu un altul care sa includa cuvinte-cheie relevante.

Aceasta solicitare urmareste ca website-ul sa fie mai bine clasat in clasamentul realizat de catre motorul de cautare.

✔️ IV. Metatagurile, importanta lor

Metatag-urile sunt elemente din pagina web, care au, de asemenea, importanta lor in procesul de optimizare. Nu pentru vizitatorii umani, pentru care aceste elemente nu sunt vizibile, ci pentru crawlere motoarelor de cautare, care trebuie sa indexeze paginile unui website.

Anterior schimbarilor operate de Google, prin Panda, Penguin si Hummingbird, metatag-urile aveau o importanta mult mai mare in procesul de optimizare, fiind stransa legatura intre acestea, cuvintele-cheie si clasificarea in ierahia motorului de cautare.

Dupa modificarie aminitite, odata ce algoritmii de clasificare evolueaza, se pare ca impoprtanta acestor elemente scade pe zi ce trece.

Sa luam pe rand, in discutie, fiecare metatag:
- DESCRIPTION – dupa cum sugereaza si titlul, acest metatag cuprinde o descriere a paginii web, care trebuie sa fie cat mai concisa, astfel incat sa sugereze corect crawlerilor motoarelor de cautare, ce subiecte trateaza pagina respectiva, in ce domeniu de interes poate fi inclusa.

Trebuie sa stiti ca acest metatag este vizibil atunci cand motorul de cautare, inclusiv Google, afiseaza cautarile, deci textul inclus in acest metatag trebuie astfel conceput, incat sa treazeasca si interesul vizitatorilor umani, fapt care inseamna mai mult traffic pentru website-ul vostru.

- KEYWORDS – aici se includ cuvinte-cheie relevante pentru pagina respective. Nu este un metatag cu foarte mare semnificatie pentru motoarele de cautare, insa este bine ca aici sa fie introduse cuvintele-cheie cu relevanta pentru pagina respectiva.

- ROBOTS – este un metatag specific, care indica crawlerelor motoarelor de cautare sa nu parcurga anumite pagini, in cazul in care doriti sa pastrati anumite informatii, dar nu doriti ca acestea sa fie indexate.

✔️ V. Continutul este rege in procesul de optimizare SEO

Optimizarea de SEO bine pusa la punct va tine cont, intotdeauna, de factorul uman, pentru a asigura succesul acestui proces.

Este clar ca vremea continuturilor alcatuite numai in scopul parcurgerii lor de catre robotii motorului de cautare a trecut de mult. Este timpul ca aceste continuturi sa fie adaptate, astfel incat sa poata fi usor percepute de utilizatorii reali.

Site-urile sunt clasificate si in functie de calitatea continuturilor - acesta fiind un element important in procesul de optimizare - deci, un continut agreat de cititori, va fi un continut accesat des si studiat cu atentie. De aici deriva o mai buna clasificare in ierarhia motorului de cautare.

Ce este un continut bun?

Continutul este rege

Un continut este considerat bun daca:
- Ofera informatii care sa atraga, in mod deosebit, vizitatorii umani si sa-I mentina angajati in studierea lui;
- Ofera o mai buna clasificare in motorul de cautare;
- Atrage cat mai multe backlink-uri, deci recomandari, din partea altor website-uri.

Astazi, sunt importanti cititorii umani. Continuturile trebuie sa se adreseze acestora, deci valoarea conitnutului unui website poate fi apreciata prin prisma interesului pe care il au vizitatorii pentru wesite-ul respectiv.

Relevanta rezultatelor cautarilor este o prioritate pentru motoarele de cautare, care isi updateaza in permanenta algoritmii, tocmai pentru a veni in intampinarea acestui deziderat al utilizatorilor. In consecinta, este nevoie, de asemenea, de o adaptare a strategiilor de optimizare.

Constanta ramane importanta continuturilor, care trebuie sa fie atractive pentru public; numai in acest context, website-urile pot obtine o clasificare superioara in ierarhiile de cautare.

SEO cat mai bine pus la punct. Contactati-ne pentru informatii sau oferte de parteneriat.

✔️ Actualizări Google Core din martie 2024

      Actualizare Google algoritm martie 2024

Google lanseaza in martie - actualizarea Google Core din martie 2024. Modificarile de aceasta data sunt mult mai complexe, deci un impact pentru clasamentul organic al website-urilor mai mare

Aceasta actualizare are ca scop reducerea continutului de calitate scazuta, neoriginal sau copiat si de a scoate in fata pentru utilizatori continut util mult mai relevant decat pana acum.

Se mai are in vedere noi politici de spam care vizează abordarea practicilor manipulative si speculative. Citeste articolul