SEO in 2014
Dupa ce Google a introdus Hummingbird la sfarsitul anului 2013, au survenit, din nou, multe transformari in procesul de optimizare site. De aceasta data, total a fost destul de radical. In consecinta, am studiat numeroase pareri cu privire la ceea ce va insemna seo in 2014 si iata ce am aflat.
On page seo
La nivel de seo on page, exista si lucruri care se mentin in vigoare, dar, cu siguranta, au aparut si noutati. Toate aspectele sunt importante atunci cand vine norba de o mai buna pozitionare in motoarele de cautare.
1. Tag-urile.
a. Tag-ul “title” ramane valoroas atat timp cat dimensiunea textului continut nu depaseste 70 de caractere si este o descriere ultrascurta a ceea ce reprezinta pagina respectiva. Ca noutate, se recomanda introducerea de cuvinte-cheie lungi sau compuse in tag-ul titlu.
b. Tag-ul “description” ar trebui sa contina o scurta descriere a continutului paginii, care sa includa cele mai competitive cuvinte-cheie. De asemenea, un uitati de dimensiune: mai putin de 160 de caractere.
c. Tag-ul “keywords” nu mai este luat in considerare in ranking, asa cum afirmau reprezentantii Google, insa conteaza in cazul altor motoare de cautare. Asa incat, se introduc in acest tag cele mai competitve 5 cuvinte cheie vizate.
d. Tag-ul “headings” este recomandabil a fi utilizat pentru fiecare articol. De la h1 la h6, toate aceste hedings sunt importante pentru ca subliniaza anumite aspect legate de continut. H1 trebuie utilizat pentru titlul principal, respul pentru subtitluri, in ordinea succesiunii.
2. Optimizarea imaginilor. Avand in vedere ca spider-ii nu pot citi imaginile, este recomandabil ca explicatiile cu privire la aceste imagini sa fie introduse in ALT si optimízate prin folosirea cu inteligente a cuvintelor cheie.
3. URL SEO friendly. Trebuie evitata intotodeauana folosirea URL-urilor dinamice, ale celor care contin tot felul de semne ciudate sau spatii. Este recomandabil ca URL-urile dinamice sa fie transformate in URL-uri statice, cu denumiri cat mai scurte, curate si usor de retinut si care sunt seo friendly.
4. “Continutul” este rege. Acest lucru il auzim tot mai des in ultima vreme si un il putem ignora. O pagina ideala din punct de vedere seo este cea care contine text de mai mult de 500 de caractere, de calitete superioara.
5. Arhitectura simpla. Un site trebuie sa aiba pagini pe care se poate ajunge usor, cu link-uri vizibile, cu elemente usor de parcurs atat de vizitatorii umani, dar mai ales, din puncul de vedere al seo, de catre crawleri.
6. Codurile Java Scripts si CSS ar fi ideal a fi externalizate, prezenta lor in cadrul codului HTML putand ingreuna incarcarea paginii, cu repercursiuni negative sigure asupra ranking-ului.
7. Link-urile interne ajuta la pastrarea userilor cat mai mult timp pe o pagina web, prin mentinerea interesului crescut pentru un subiect sau altul.
8. Link-uri catre pagini externe. Introducerea in cadrul paginilor unui website a unor link-uri catre website-uri de calitate este bine vazuta de catre motoarele de cautare si, in consecinta, ajuta la o mai buna pozitionare a acestuia in SERPs.
9. Fisierul SITEMAP. Este necesar a se introduce acest fisier in continutul website-ului pentru a-l supune atentiei motoarelor de cautare si pentru a grabi indexarea unui website si introducerea sa cat mai rapida in SERPs.
10. Interactiunea sociala. Introducerea de butoane care provoaca interactiune cu cititorii (gen Like, Share, etc) este, de asemenea, un element pozitiv pentru SEO in 2014.
11. Fisierul ROBOTS.TXT ramane in continuare de actualitate si cu aceeasi functionalitate, de a instruí motoarele de cautare cum anume sa parcurga paginile existente intr.-un website.
12. Functionalitatea website-ului trebuie sa fie ireprosabila, in sensul ca trebuie achizitionat un hosting online 24 de ore/zi, 7 zile pe saptamana, pe un server bine protejat si cu un service care sa raspunda prompt, avand in vedere ca orice perioada moarta se poate traduce prin regres in ceea ce priveste pozitionarea in SERPs.
Off page seo
In aceasta directie s-au schimbat ceva mai multe lucruri, asa ca ma voi concentra pe update-urile pentru anul 2014.
1. Backlink-uri. Postarea ca guest pe bloguri este cea mai buna metoda de a obtine link-uri pe cale naturala, asa cum cer bunele practici Google. Totusi, in ultima vreme, acest lucru a deventi din ce in ce mai difícil, in conditiile in care webmasterii acestor blog-uri primesc sute sau mii de solicitari, multi dintre ei ajungand sa refuze fara sa mai citesca postarile. De asemenea, uneori postarile sunt acceptate, apoi indepartate dupa un timp.
Diversitatea surselor de obtinere a backlink-urilor este importante. Daca un website detine backlink-uri mereu de la aceleasi si aceleasi website-uri, situatia un este deloc roza. O promovare activa a continutului este esentiala pentru obtinerea unei audiente reale.
2. Autoritatea website-urilor de pe care se urmareste obtinerea backlink-urilor trebuie cercetata cu atentie. Sa ne gandim ca orice backlink este de fapt o recomandare in privinta activitatii noastre. Daca obtinem o recomandare de la un website de calitate indoielnica, automat vom fi si noi etichetati in acelasi fel.
3. Textul-ancora, Optimizarea excesiva a textului-ancora este susceptibila a fi penalizata, in concordanta cu ultímele update-uri ale Penguin. Chiar daca postarea este absolut extraordinara si continutul foarte interesant, un text-ancora cu o potrivire aproape de perfectiune poate face mai mult rau decat bine.
4. Social Media este unul dintre factorii de ranking pentru care se prevede cresterea impotrantei pe viitor. Un rol important al social media va fi in optimizarea pe plan local. IP-ul serverului si alte date tehnice de localizare vor devenid in ce in ce mai putin importante, in favoarea semnalelor social media care vor devenid in ce in ce mai semnificative.