Actualizare Google antispam, Page Experience
Actualizare antispam iunie 2021
Luna iunie devine luna de inceput pentru SEO-uri, Google anuntand o serie de actualizari ale algoritmului dupa o pauză de aproape sase luni. Din iunie dupa Core Update și Page Experience Update, Google a anuntat miercuri lansarea Spam Update, pentru a face cautarea in siguranta pentru utilizatori.
Conform anuntului, actualizarea Spam a inceput sa fie lansata, iar primul lot de actualizare se va incheia în 24 de ore. Cu toate acestea, gigantul motoarelor de cautare a anuntat in prealabil inca o actualizare Spam care va incepe sa fie lansata saptamana viitoare.
Desi actualizarile de spam nu afecteaza site-urile web autentice, repercusiunile actualizarii ar putea fi masive pentru site-urile cu intentii dubioase si inselatoare.
Tweetul oficial al Google SearchLiason spune: "Ca parte a muncii noastre obisnuite de imbunatatire a rezultatelor, am lansat o actualizare spam pentru sistemele noastre".
Lansare actualizare Page Experience
Asa cum era de asteptat, Google a inceput lansarea lenta a unei actualizari care introduce ultimul sau semnal de clasificare Page Experience in algoritmul de baza.
Actualizarea care a fost botezata oficial "Page Experience Update" va finaliza lansarea pană in august. Cu toate acestea, pentru inceput, Google a confirmat ca impactul imediat al lansarii poate fi vazut in rezultatele care apar in Top Stories.
Cele mai importante carusele din Cautarea Google (versiunea mobila) vor incepe sa vada pagini care nu sunt AMP. Aceasta inseamna ca orice pagina web aprobata de stiri Google poate aparea in caruselul de stiri, indiferent de scorul sau Core Web Vitals sau de starea experientei paginii. Ceea ce stim este ca factorul de clasificare a experientei de pagina nu va juca un rol vital cel putin pana in august. Asta înseamnă ca, daca inca lucrati la imbunatatirea valorilor Core Web Vitals, mai aveti la dispozitie doua luni pentru a finaliza procesul.
Google a confirmat, de asemenea, ca actualizarea experientei de pagina nu va face o diferenta masiva in clasament, deoarece este doar unul dintre multii factori care decid ce pagina sa se claseze.
Actualizarea experimentului paginii va face parte din segmentul mai mare al algoritmului Google, care include alte elemente de clasificare, cum ar fi Mobile-Friendly, Navigare sigura, HTTPS si fara interstitiale intruzive. Combinate, acestea se numesc semnale User Experience.
De asemenea, ne asteptam ca Google sa elimine insigna AMP din pagina cu rezultatele cautarii si sa o inlocuiasca cu ceva care permite utilizatorilor sa identifice continut care ofera o experienta excelenta pentru utilizator.
Va vom tine la curent atunci cand Google anunta mai multe implicatii ale lansarii actualizarii experientei de pagina.
Google Iunie 2021 Actualizare de baza lansata
Google a anuntat ca a inceput lansarea celei mai asteptate si a primei actualizari generale de baza din 2021 - iunie 2021 actualizare de baza.
Ultima data cand Google a anuntat o actualizare de baza a fost in decembrie. Chiar daca lansarea actualizarilor de baza a urmat un model timp de trei luni, Google a decis sa o rupa de aceasta data ai a durat 6 luni pentru a lansa cea mai recenta actualizare.
Potrivit anuntului referitor oficial la Google Search Liason, lansarea a inceput deja si va dura cateva zile.
Ca intotdeauna, definitia actualizarii de baza ramane aceeasi. Este destinat sa prezinte continut relevant si autoritar cautatorilor. Ce inseamna acest lucru? Acest lucru inseamna ca acele site-uri care nu au reusit sa se claseze in ciuda oferirii de continut de calitate si autoritate vor beneficia de actualizare.
De asemenea, trebuie remarcat faptul ca Google lanseaza aceasta actualizare in parti. Potrivit declaratiei oficiale, unele dintre modulele de actualizare propuse nu sunt inca pregatite si acest lucru a fortat echipa sa lanseze o actualizare partiala de data aceasta.
Cu toate acestea, Google confirma ca o noua actualizare de baza va fi lansata luna viitoare, care se va numi actualizarea de baza din iulie 2021.
Va puteti astepta la o remaniere a clasamentelor SERP in cateva zile din cauza impactului actualizarii. Acest lucru este normal, deoarece Google incearca sa faca rezultatele de cautare de top mai relevante pentru utilizatori.
Daca aveti o scadere in clasamente, asigurati-va ca actualizati continutul adaugand mai multa relevanta si autoritate. Retineti ca actualizarea nu se concentreaza pe linkuri sau orice alt aspect, ci se bazeaza exclusiv pe relevanta cautarii.
Am facut o verificare rapida a diferitilor trackeri de algoritmi si am fost surprinsi sa nu gasim fluctuatii majore in primele pozitii dupa lansare.
Lansarea nu este inca finalizata si ne asteptam sa dureze inca o saptamana.
De asemenea, trebuie remarcat faptul ca exista de obicei o actualizare de revenire care se intâmpla dupa o saptamana sau doua după finalizarea actualizarilor de baza largi. Daca observati fluctuatii majore in clasamentul dvs., va recomandam sa asteptati pana atunci inainte de a face modificari incrementale pe site.