Content marketing
Content marketing este o parte importanta dintr-un domeniu mult mai larg, acela al marketing-ului online. Alaturi de Search Engine Optimization si social marketing, content marketing trebuie sa asigure unui website promovarea necesara pentru a fi cunoscut in mediul online.
Prin content marketing se incearca crearea de continut de calitate, precum si distribuirea acestuia, continut care are rolul de a atrage si de a captiva vizitatorii, in asa fel incat acestia sa revina mereu, dar si sa recomande continutul respectiv mai departe. In cazul website-urilor comerciale, pentru care scopul este obtinerea profitului, prin content marketing se urmareste interesarea unui public-tinta, din care se vor detasa viitorii clienti. Este un proces continuu, prin care se asigura un canal de comunicare cu publicul-tinta, cu scopul de a informa asupra unui subiect, asupra specificatiilor tehnice ale unui produs, asupra calitatii unui serviciu. In conditiile in care website-ul vizat furnizeaza constant informatii credibile, de calitate, in timp exista mari sanse de a obtine o audienta fidela, precum si potentiali clienti pentru afacerea care se doreste a fi dezvoltata. Fidelizarea vizitatorilor este unul dintre scopurile declarate ale strategiei de content marketing.
Daca privim putin catre cele mai cunoscute brand-uri pe plan mondial, gen Microsoft, Google, marci cunoscute de masini, s.a.m.d, multe dintre acestea folosesc content marketing-ul pentru a-si face cunoscute produsele si serviciile si pentru a atrage si fideliza clientii.
Se observa usor o mare diferenta intre un continut obisnuit, prin care se incearca pur si simplu promovarea unui produs sau serviciu, urmarindu-se, probabil, obtinerea de rezultate financiare in timpul cel mai scurt, si content marketing-ul, ale carui obiective trebuie sa fie clar stabilite pe termen lung.
Exista statistici care arata ca 80% dintre informatiile legate de un produs sau serviciu al unui business oarecare sunt luate pornind de la diverse articole pe tema respectiva. Mult mai putin importante, in acest sens, s-au dovedit anunturile publicitare (doar 20%). (sursa:www.contentmarketinginstitute.com). Sa ne gandim la un slogan publicitar despre un produs anume, format doar din cateva cuvinte, care nu explica prea multe lucruri, dar ne indeamna sa cumparam acel produs. Apoi, sa luam in considerare o serie de articole in care produsul respectiv este descris clar si concis, se dau indicatii valoroase despre utilitatea lui si modul de utilizare, ba mai mult, exista si posibilitatea postarii de comentarii referitoare la acel produs, la finalul articolelor, unde putem citi parearea unor utilizatori ai produsului respectiv. In care dintre aceste doua optiuni ati avea mai multa incredere? Personal, imi place sa ma documentez bine inainte de a achizitiona un produs sau un serviciu, asa ca, pentru mine a doua optiune este mult mai atragatoare decat prima.
Sa ne gandim ca o campanie publicitara clasica este destul de costisitoare, in raport cu strategiile de marketing online care sunt cunatificabile si pot fi adaptate oricarui buget.
Daca stam sa ne gandim bine, marketing-ul a fost intotdeauna strans legat de continuturi, insa daca vorbim despre content marketing, continutul este mult mai important.Insa, o strategie corecta de promovare online, nu trebuie, in nici un caz sa se limiteze numai la continuturi de calitate. Putem astfel spune ca, vorbim de content marketing ca despre un proces integrat. Content marketing porneste de la general si merge pana la cele mai amanuntite detalii.