3. CUVINTE-CHEIE IN TAG-URI
Exista o serie de tag-uri care pot sa aiba un rol important in SEO, in cazul in care contin cuvintele-cheie potrivite. Haideti sa vedem impreuna unde trebuie sa introducem aceste cuvinte-cheie potrivite, pentru a obtine rezultate mai bune in procesul de optimizare pentru motoarele de cautare.
Cuvinte-cheie in headings.
Heading-urile sunt titluri din continutul website-ului si fac parte din codul HTML obisnuit al unei pagini web, fiind situate in “body”. Atentie, a nu se confrunta cu metatag-ul “title”, care este situat in “head” si care ar trebui sa contina titlul website-ului nostru.
Heading-urile sunt importante in procesul SEO, asa incat este indicat sa folosim cuvinte-cheie adaptate continutului paginii pe care dorim sa o promovam. Heading-urile sunt in numar de 6, de la H1 la H6, primul fiind cel mai important si, de regula, scris cu literele cele mai mari, bold chiar, in timp de ultimul are importanta cea mai redusa si ar trebui scris cu literele cele mai mici, chiar fara bold. Nu trebuie sa ne gandim la headings, ca la ceva ce foloseste strict doar unui aspect atractiv al paginii noastre web. Dimpotriva, heading-urile au rol de evidentiere a unor informatii, asa ca sa folosim in H1, cuvantul-cheie principal, iar in H2…H6, cuvinte-cheie secundare. De asemenea, putem spune ca heading-urile au rol de structurare a paginii, informatia cuprinsa in continut fiind mai usor de reperat atat de vizitatorii umani, cat si de spider-ii motoarelor de cautare.
Este necesar sa avem grija si cum folosim heading-urile. Nu este bine sa avem mai mult de un H1 in pagina, acesta fiind titlul mare al continutului nostru, in timp ce H2..H6 ar putea sa apara de mai multe ori, fiind subtitluri. Este foarte indicat sa folosim H-urile pe rand, adica daca folosim H1, urmeaza H2, apoi H3, s.a.m.d. Nu este corect, mai ales din punct de vedere SEO, sa folosim H2, daca un am folosit H1, sau H3, H4, daca un am folosit H1 si H2.
Cuvinte-cheie si tag-ul ALT.
Consider ca este important sa avem imagini in website-ul nostru. Vizualizand anumite aspecte, ne este mult mai usor sa asimilam anumite informatii. Am observat ca exista unele persoane care cred atat de mult in aceasta idee, incat doresc sa utilizeze foarte mult imagini in webiste-ul lor, si mai putin text. Oricat de attractive si de folositoare ar fi acestea, din punct de vedere SEO trebuie sa fim constienti de un lucru. Acela ca spider-ii motoarelor de cautare nu parcurg in nici un fel informatiile existente in imagini. Asa ca, pentru vizitatorii umani putem folosi imagini cat mai sugestive, in timp ce pentru spider-ii motoarelor de cautare ne vom folosi de tag-ul ALT. Este vorba despre “text alternativ” imaginii de unde si denumirea de “alt”. Textul continut in ALT trebuie sa fie suficient de sugestiv pentru a explica imaginea pe care o insoteste, dar, la fel de mare atentie trebuie acordata introducerii unor cuvinte-cheie potrivite, in concordanta cu nevoile de optimizare ale paginii web respective.