Cuvintele-cheie sunt un element central in cadrul procesului de optimizare pentru motoarele de cautare. Atunci cand un utilizator doreste sa efectueze o cautare, el cuvinte-cheieintroduce un cuvant-cheie sau o expresie dupa care cauta. Noi, ca si specialisti, trebuie sa aflam care sunt acele cuvinte-cheie cu cele mai multe cautari. Exista o serie de utilitare care ne pot ajuta in acest demers care este cunoscut sub denumirea de “keyword research”. Dintre acele cuvinte cheie cu relevanta mare, trebuie alese cuvintele pe care ni le putem permite ca si costuri financiare, cuvinte care sunt cautate foarte des de vizitatori si alese si de concurenta directa, cuvinte care sa descrie cat mai corect esenta website-ului nostru.
     Este preferabil sa alegem, cel putin initial, cuvinte-cheie cu concurenta cat mai mica si un numar cat mai mare de cautari, pentru ca astfel avem sanse sporite sa ajungem mai repede pe prímele pozitii. De asemenea, as recomanda ca, la inceput, sa nu se mearga pe cuvinte-cheie unice, ci pe expresii de 2-3 cuvinte, care sa aiba in componenta cuvintele-cheie vizate initial.

      In cele ce urmeaza, ne vom concentra atentia pe cele mai importante aspecte legate de problema cuvintelor - cheie in cadrul procesului SEO.
     Densitatea de cuvinte-cheie in pagina. Este important sa ne facem dinainte o strategie de folosire a cuvintelor-cheie. Densitatea de cuvinte-cheie optima este de 2-7% pentru cuvinte-cheie principale si 1-2% pentru cuvinte-cheie secundare. Recomand mare atentie la acest aspect, deoarece o densitate mare de cuvinte cheie (peste 10%) va fi considerata “keyword stuffing”, catalogata ca “black hat SEO” si penalizata ca atare.

     URL-urile si cuvintele-cheie. Este important sa avem grija sa introducem cuvinte-cheie in URL-ul paginii. Atentie! Trebuie sa aveti in URL aceleasi cuvinte-cheie ca si in continutul paginii. De exemplu, avem urmatorul URL: www.denumiredomeniu.ro/haine-copii.html. Este bine sa avem aceste cuvinte si in continutu restului paginii web respective si sa facem optimizarea dupa grupul de cuvinte “haine-copii”.

     Cuvinte-cheie in metatag-ul description. Tag-ul este foarte important, deoarece acesta contine descrierea documentului online accesat. Este plasat, ca si cod, in sectiunea a webiste-ului si apare afisat in trei locuri importante: in browser, in rezultatele cautarilor afisate de motorul de cautare, in alte website-uri. Acest tag trebuie sa fie cat mai scurt si concis, adica sa nu depaseasca 70 de caractere (limita máxima admisa de Google) si sa contina cuvintele – cheie cele mai relevante din pagina. Daca se depaseste limita de 70 de caractere, Google va afisa, fie un titlu trunchiat, fie un alt text din document, altul decat cel introdus in tag-ul .

     Metatag-urile si cuvintele-cheie. Metatag-urile in HTML sunt tag-uri oficiale de date situate in sectiunea din codul-sursa. Textul introdus in aceste metatag-uri nu este vizibil useri-lor, dar este important pentru ca ofera browser-elor si altor vizitatori non-umani explicatii despre pagina web. In utlima perioada, in cazul motorului de cautare Google, se pare ca relevanta acestor metatag-uri a scazut, insa acestea raman importante pentru Bing si Yahoo. Totusi, sa avem in vedere ca in putem introduce o descriere despre website-ul nostru, descriere care va fi afisata odata cu afisarea rezultatelor unei cautari, astfel ca ar trebui sa ne stradim sa facem aceasta descriere cat mai atractiva pentru eventualii vizitatori interesati. Metatag-ul era important la inceputurile SEO, insa practici mai putin acceptabile care presupun exces de cuvinte-cheie in aceasta zona, au facut ca modificarea algoritmilor spider-ilor sa fie in sensul anularii relevantei acestui factor pentru ierarhizarea in cautari.

     Headings si cuvintele-cheie. sunt titluri din continutul site-ului. Evident ca este de dorit ca aceste titluri sa contina cuvintele – cheie pentru care dorim sa efectuam optimizarea paginii. Nu exista o regula generala legata de modul de plasare al cuvintelor cheie in aceste headings, dar sfatul meu ar fi ca cuvinte-cheie secundare.

     Anchor-text si cuvintele-cheie. Textul ancora din link-urile inbound trebuie sa contina cuvinte-cheie dupa care dorim sa facem optimizarea. De asemenea, trebuie sa contina o descriere cat mai interesanta a website-ului nostru, pentru a atrage vizitatorii. Avem deja un vot de incredere din partea site-ului care ne gazduieste link-ul, ceea ce este un mare plus, mai ales daca site-ul respectiv are renume, de aceea trebuie sa profitam la máximum de oportunitate, astfel incat sa atragem cat mai multi vizitatori.

     Tag-ul ALT si cuvintele-cheie. Trebuie sa fim constienti de faptul ca spider-ii nu citesc imaginile, deci nici eventualele texte continute in imagini. In aceste conditii, avem la dispozitie tag-ul ALT, in care putem insera descrieri care sa contina cuvintele-cheie vizate.

     Proximitatea si cuvintele-cheie. Prin proximitate intelegem distanta dintre cuvintele-cheie. Sau mai bine zis apropierea dintre ele. Din punct de vedere SEO, este bine ca acestea sa fie unul dupa altul si nu separate intre ele de alte cuvinte. Mai ales daca vorbim de o expresie care cuprinde cuvinte-cheie, este foarte indicat ca acestea sa fie únele dupa altele. De asemenea, trebuie evitate sinonimele, fiindca nu conteaza asa de mult precum cuvintele-cheie pe care ni le dorim.

     Stemming. Factor putin important in SEO, fiindca, in general, motoarele de cautare iau in considerare si derívatele cuvantului-cheie vizat (ex. haina, haie, hainute, etc).

     Mistypes. Chiar daca unele greseli de ortografie in cadrul unei expresii – cheie ar putea sa aduca ceva trafic in plus, mai bine sa nu ne lasam tentati de acest miraj si sa incercam sa scriem corect gramatical si ortografic in limba de referinta, fiindca acest tip de erori nu este deloc agreat de publicul vizitator si nu va aduce decat dezavataje web-site-ului nostru.

     Cuvinte-cheie diluate. Se poate ajunge la aceasta situatie in conditiile in care se incearca optimizarea pentru pentru un numar excesiv de mare de cuvinte-cheie, ceea ce nu poate fi decat daunator pentru web-site-ul nostru.

      Sa ne aminitim ca in SEO, importanta este calitatea si nu cantitatea si sa mai spunem, in concluzie, ca aceasta etapa ce implica alegerea celor mai potrivite cuvinte-cheie este fundamentala. Daca nu alegem cuvintele-cheie potrivite, este foarte posibil ca intregul nostru demers SEO sa fie supus esecului.