Specialistii vorbesc despre aproximativ 200 de factori de ranking pentru Google. De fapt, am spune noi, ar fi cativa factori importanti, din care deriva mai multi subfactori care au ranking-factors-in-seorelevanta mai mare sau mai mica pentru algoritmii Google.

     Factorii importanti de care vorbeam mai sus se refera la:
     CODUL SURSA – metatag-uri, atributele de accesibilitate ale website-ului, pozitionarea elementelor in codul sursa, a cuvintelor cheie, folosirea diverselor script-uri, cu atentie la compatibilitatea sau incompatibilitatea cu browser-ele, etc.

     CONTINUTUL – a devenit, in ultima vreme, un element din ce in ce mai important in algoritmii Google. Este esential sa avem continut de calitate, fara exces de cuvinte-cheie, continut reprezentativ pentru domeniul de activitate asupra caruia dorim sa ne concentram. Continutul de calitate recomanda site-ul si atrage vizitatori.

     STRUCTURA SITE-ULUI WEB – este important ca website-ul sa aiba o structura clara, sa fie usor de parcurs, atat de vizitatori, cat si de “clawlers”. Pentru acestia din urma, fisierul robots.txt are mare importanta, deorece supune parcurgerii paginile cu-adevarat relevante. Pentru vizitatorii umani, un fisier sitemap se poate demonstra a fi foarte útil, mai ales in cazul site-urilor complexe, de dimensiuni mari, ce reunesc un numar mare de pagini web. De asemenea, sunt importante link-urile text si denumirea lor, care, corect alcatuita, are relevanta mare pentru motorul de cautare.

     POPULARITATEA LINK-URILOR Popularitatea unui website este apreciata de catre motoarele de cautare in functie de numarul link-urilor de calitate detinute. Daca vreti, putem compara cu detinerea de referinte in viata reala. Cu cat aceste referinte sunt mai bune cu atat persoana care le detine este mai bine vazuta, are mai multe sanse de a obtine un job bine platit sau alte avantaje. La fel stau lucrurile si in cazul website-urilor. Cu cat detine mai multe link-uri pe site-uri de calitate, cu atat autoritatea si populritatea website-ului respectiv sunt mai mari. Este indicata o analiza a backlink-urilor website-urilor care se afla pe prímele pozitii pentru domeniul de activitate vizat, pentru a afla ce backlink-ri reprezentative au obtinut acestea. Ideal ar fi sa reusim si no isa obtinem backlink-uri de la aceleasi site-uri sau de la altele de calibru asemanator, pentru a ne bucura de acelasi succes.

     ELEMENTE DE SOCIALIZARE – In conditiile in care retelele de socializare au devenit din ce in ce mai importante in ultimul timp, popularitatea website-ului dvs in retelele de socializare a devenit, de asemenea, importante. Algoritmii motorului de cautare acorda atentie din ce in ce mai mare acestui aspect, fiind cotat ca un factor de ranking cu pondere tot mai semnificativa.