5. LINK-URI: INTERNAL LINKS,
OUTBOUND LINKS,
INBOUND LINKS
Internal links – link-uri interne.
Link-urile interne sunt acele link-uri care atunci cand sunt accesate duc spre o alta pagina a website-ului nostru. Practic sunt link-urile care faciliteaza navigatia in interiorului website-ului. Cu ajutorul lor se construieste structura de rezistenta a website-ului.
Pentru procesul de optimizare pentru motoarele de cautare, structura webiste-ului este foarte importanta. Asa incat, este bine ca, privind din aceasta perspectiva, pe fiecare pagina sa avem o structura clara de navigatie in site. Crawler-ii motoarelor de cautare, ca si vizitatorii umani, au nevoie sa vizualizeze clar continutul site-ului. In cazul in care exista pagini in website care nu sunt legate de structura principala a acestuia sau care contin indicatii in acest sens (ex rel=”noindex”), ele nu vor fi indéxate. Practic, aceste pagini nici nu exista pentru motoarele de cautare.
Este important ca structura de link-uri interne sa fie o structura fluida, care sa permita indexarea fiecarei pagini cu continut semnificativ, marind astfel sansele de a obtine o cotatie cat mai buna si o situare cat mai avantajoasa in cautari.
Inbound links sau backlinks.
Aduc o contributie pozitiva semnificativa in procesul SEO. Binenteles, atunci cand sunt obtinute in mod corect.
Sa clarificam, insa, mai intai, ce sunt backlink-urile. Sunt link-uri situate pe alte website-uri, care, accesate, adu vizitatorul pe website-ul nostru. Inutil sa mai subliniem de ce sunt importante. Practic, obtinem astfel referinte de la alte site-uri cu privire la website-ul nostru. Este deci, esential, ca aceste referinte sa vina de la website-uri cu prestanta, cu reputatie buna.
Bunele practici in SEO indica urmatoarele actiuni:
1. Refuzul de a obtine sute sau mii de backlink-uri intr.-o singura zi (se considera spam), de a folosi sisteme automate de obtinere a backlink-urilor
2. Refuzul de a lega website-ul nostru de alte site-uri putin relevante sau de reputatie indoielnica, de a fi listati in asa numitele “farm links”
3. Utilizarea link-urilor reciproce si, mai ales a celor unilaterale (mult mai relavante din punct de vedere Seo decat prímele)
4. Inscrierea in directoare specializate (a un se confunda cu “farm links”)
5. Introducerea de articole in website-uri de specialitate, cu link-uri catre website-ul nostru, precum si de comunicate de presa; introducerea de comentarii la articolele altora, interventii in discutii pe forumuri de specialitate, in blog-uri, pe retele de socializare, tóate continand link-uri catre website-ul nostru.
Daca vom tine seama de aceste cateva aspecte in privinta backlink-urilor, cu siguranta procesul de optimizare pentru motoarele de cautare pe care ne-am propus sa-l realizam se afla pe o directie buna.
Outbound links sau external links
Multi considera link-urile externe unul dintre cei mai importanti factori de ranking, mai ales din perspectiva faptului ca este un factor mult mai greu de manipulat. Link-urile externe sunt considerate ca fiind voturi de incredere acordate de alte webiste-uri website-ului nostru. Link-urile externe sunt contorizate in termeni de popularitate si de relevanta mult mai usor decat alti factori utilizati in ierarhizarea website-urilor in motoarele de cautare.
Pentru tóate aceste tipuri de link-uri, foarte important este textul ancora. Pentru fiecare link, textul ancora trebuie sa fie unic, relevant si pliat pe continutul paginii web pe care o acceseaza. Si sa nu uitam sa introducem cuvintele-cheie potrivite.